Конспекти уроків

Навчальний проект «Цікавий світ материків, на який я хочу потрапити»

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів ; продовжувати вчити працювати з картою, захищати презентації, виступати з інформаційними повідомленнями; розвивати спостережливість, мовлення, навички дослідницької діяльності, пізнавальний інтерес; вміння працювати з додатковою літературою; виховувати інтерес до вивчення географії

Обладнання: фізична карта півкуль, презентація вчителя; презентації дітей; кораблики для мандрівок, глобус, фізична карта України, завдання для груп, логічно-опорна схема, ілюстрації, підручник.

Хід уроку

I. Етап орієнтації

Створення емоційного настрою

Сядьте всі рівненько,

Усміхніться всі гарненько,

Настрій в подорож візьмемо

Й мандрувати розпочнемо.

То що ж, як кажуть моряки: «Сім футів під килем»

II. Етап цілепокладання

Визначення теми та мети уроку

- Сьогодні ми здійснимо подорож океанами та материками Землі.

Ознайомлення з планом роботи

III. Етап проектування

1. Хвилинка фенологічних спостережень

2. Розгадування кросворда

3. Презентації роботи групи

4. Хвилинка-цікавинка

5. Робота в парах

6. Фізкультхвилинка

7. Гра «Істинні чи хибні твердження»

8. Гра «Ерудит»

9. Порт «Цікавинок»

10. Підсумок уроку.

11. Домашнє завдання

IV. Етап виконання плану діяльності

Хвилинка фенологічних спостережень

- А що треба знати, щоб відправитись у подорож? (Прогноз погоди)

- Давайте послухаємо повідомлення синоптиків.

Фронтальна робота. Розгадування кросворда

- Як називається велика ділянка суші, що оточена з усіх сторін водою? Щоб дати відповідь на це запитання, потрібно розгадати кросворд.



1) Батьківщина картоплі. (Південна Америка)

2) Який материк є найтеплішим? (Африка)

3) Назвіть найменший та найсухіший материк на Землі. (Австралія)

4) Як називається найбільший острів? (Гренландія)

5) Який материк є найбільшим? (Євразія)

6) Який материк називають «Королевою холоду»? (Антарктида)

7) Третій за розміром материк, на якому є найродючіші в світі ґрунти. (Північна Америка)

Перевірка домашнього завдання

Презентації роботи групи

- Які материки є на Землі? (Всі діти у класі об’єднані у 6 груп).

Перша група готувала проект на тему «Материк Євразія»

Ми послухаємо презентацію вашої роботи.

Друга група готувала проект на тему «Материк Африка»

Ми послухаємо презентацію вашої роботи.

Третя група готувала проект на тему «Материк Північна Америка»

Ми послухаємо презентацію вашої роботи.

Четверта група готувала проект на тему «Материк Південна Америка»

Ми послухаємо презентацію вашої роботи.

П’ята група готувала проект на тему «Материк Австралія»

Ми послухаємо презентацію вашої роботи.

Шоста група готувала проект на тему «Материк Антарктида»

Хвилинка-цікавинка

Історія виникнення материків

Вчені припускають, що в прадавні часи всі материки становили одне ціле. Це був такий собі праматерик, який отримав назву Пангея. Потім він розколовся на кілька частин, які почали дрейфувати в різних напрямках. Так утворилися Північна та Південна Америки, Австралія, Африка та Євразія. Через кілька мільйонів років розташування материків може змінитися. Такі зміни можуть супроводжуватися сильними землетрусами та виверженнями вулканів.

Робота в парах

Сигнал «SOS!». Заблукалі кораблі не можуть потрапити до своїх материків. Просять вашої допомоги. З’єднайте стрілками з материком тільки правильні твердження.






Гра «Істинні чи хибні твердження». Підтвердіть або заперечте.

A) Євразія - найхолодніший материк? (ні)

Б) Австралія - найвологіший материк? (ні)

B) Північна Америка - третій за розмірами материк?(так)

Г) Антарктида - найменший материк? (ні)

Д) Африка - найжаркіший материк? (так)

Е) Південна Америка - найсухіший материк? (ні).

Гра «Ерудит»

1. Який материк не має рік? (Антарктида).

2. Який найменший з материків? (Австралія).

3. Який материк називають «полюсом спеки»? (Африка).

4. Який найбільший материк? (Євразія).

5. По яким горам проходить межа між Європою і Азією? (Уральським).

6. Який острів найбільший? (Гренландія)

7. Який материк називають «полюсом холоду? (Антарктида).

8. В якій частині Євразії знаходиться Україна? (В Європі).

Порт «Цікавинок»

Довідкове бюро «А чи знаєте ви що...»

В пустелі Калахарі (Африка) дуже жарко. Але 1 вересня 1981 року там вперше випав сніг!

Дерево баобаб живе до 5 тисяч років (Африка)

Повітря в Арктиці настільки холодне і сухе, що можна почути, як хтось розмовляє навіть на відстані за 5 км від нього.

Пінгвіни в Арктиці не живуть, вони живуть в Антарктиді, на Південному полюсі

В деяких районах Антарктиди лід настільки древній, що тварини , яким мільйони років, наприклад такі, як мамонти, добре збереглися в ньому.

Лід Антарктиди стрімко тане. Багато експертів вважають, що причиною такого стрімкого танення льодів є глобальне потепління. Якщо так далі піде, то незабаром кораблі зможуть ходити з Європи в Азію по скороченому маршруту

V. Контрольно-оцюнювальний етап

Підсумок уроку.

Гра «Мікрофон»

Наша подорож підходить до завершення. Ми повертаємось до України. Сподіваюсь, що наша подорож вам сподобалась.

Якщо поглянути на Землю із Космосу, то видно , якою малою є наша планета порівняно зі Всесвітом. Це ще раз переконує людей у необхідності захищати свій дім - планету Земля!

Майбутнє нашої планети залежатиме від вас , тому що ви можете «стати дослідниками, моряками, авіаторами, інженерами, вченими, що перемагають усі труднощі і стихії».

Отож, і я вам бажаю бути наполегливими у досягненні своєї мети, успіхів у здобутті знань. Дякую за співпрацю!

VI. Домашнє завдання.

Творче завдання. Здійснити уявну подорож по одному з материків, проілюструвати її.

 



Урок з основ здоров'я 

Тема. Що таке толерантність. Толерантне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям. Практична робота. Створення подарунку дитині, яка має проблеми зі здоров’ям.
Мета: ввести і закріпити визначення терміну «толерантність», відпрацювати вміння бачити індивідуальне в кожній людині, показати, що таке толерантне ставлення до відмінностей, сформувати уявлення про толерантне ставлення, виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.
Хід уроку.
1.Організаційний момент.
-Привітання.
Створимо гарний настрій. Знайдіть мовчки очима сусіда і посміхніться йому так, щоб стало приємно і йому, і тобі. Спасибі за позитивний настрій.
Щирість, доброта, старання. Тож прийміть мої вітання.
2.Актуалізація опорних знань. (слайд 1)
-Завдання отримала кожна група: « Як вітаються різні народи світу?» (японці, європейці, ескімоси)
1група- ви вітаєтесь як японці (вклоняються)
2група- ви вітаєтесь як європейці (потискають руки)
3група- ви вітаєтесь як ескімоси(труться носами) 
У такій незвичайній формі привітання ми висловили повагу одне до одного.
3.Повідомлення теми уроку.
Сьогодні незвичайний урок. Ви дізнаєтесь, чому присвячений він, розгадавши загадку.
Вранці на чотирьох, вдень на двох, увечері на трьох. (Людина)
Діти. Роблять припущення, з допомогою вчителя приходять до розгадки.
Ми будемо говорити про людину, про людські вчинки,  про позитивні якості людини, які є дуже важливими для кожного з нас. Є така відома фраза, яку ми часто чуємо від дітей.: "Щоб мене боялись, щоб не насміхались!". І один герой мультфільму дуже хотів стати таким сміливцем..
4.Перегляд мультфільму «Капітошка». (слайд 2).
-Про що цей мультфільм? (Про маленького Вовчика, який мріє вирости і стати страшним звіром. Після літньої зливи до нього в хатину потрапляє весела і товариська дощова краплинка Капітошка. Спочатку Вовчик намагається її з'їсти, але краплинка запрошує його погратися разом. Із Капітошкою вовк забуває про свої кровожерні мрії та стає добрим і приязним. Він не хоче розлучатися із новим другом, але краплинці час вертатися на рідну хмаринку.)
-За що любимо Капітошку? (За веселі пісні Капітошки та його товариський характер. Саме Капітошка показує Вовчику, що йому краще бути радісним та добрим, аніж сумним та злим.)
-У чому схожість між ними?
   Ми з вами щасливі люди – нам даровано найвищу цінність. Скажіть, будь ласка, діти, на вашу думку, яка найвища цінність є у кожного з нас?(життя). Право на життя записано у Декларації прав людини першим. Спробуємо зрозуміти, як треба поводитись, щоб насолоджуватися кожною хвилиною життя, щоб отримати радість від спілкування з іншими людьми. Всі ми різні, кожен має свої здібності і нахили.
Від кожного з вас залежить якими будуть стосунки у нашому класному колективі, у всій країні, на всій планеті. Для того, щоб мирно жити в колективі, треба ставитися одне до одного доброзичливо, дружньо, терпляче, шанобливо. Неможливо подобатися всім, неможливо любити всіх, неможливо, щоб усі діти класу були відданими друзями, тому що ми всі маємо різне виховання, інтелект, бажання вчитися, характери, смаки, темперамент. А на всій земній кулі ми зустрінемо ще інших різних людей. Не варто бути «такими як всі», але необхідно поважати інші думки і вміти відстоювати власну позицію. Ми можемо жити в злагоді одне з одним, цінувати одне одного, приймати всіх такими, якими вони є, тобто бути толерантними одне з одним.
Отже тема уроку….(слайд 3)

5.Знайомство з поняттям «толерантність.»
1група.Поняття з підручника.(ст..61)
2група. Поняття зі словника.(слайд 4)
    Толерантність — це терпимість і повага до інших людей, які мають не такі, як у тебе, погляди, думки, звичаї, стан здоров’я, спосіб життя тощо.
    Толерантність (від лат. tolerantia) — терпіння, прийняття іншої людини такою, якою вона є, зі всіма її достоїнствами і недоліками.
- А звідки це слово прийшло до нас розповім я. (слайд 5)
          У Франції, колись давно, жив Шарль Моріс Талейран.
Це була людина досвідчена, добре вихована, талановита. Уміла враховувати настрої оточуючих, уважно до них ставилась.
          Від імені цієї мудрої людини з’явилось слово «толерантність», що в перекладі на українську мову означає… (терпіння).
«Термін «толерантність» пояснюється, як терпиме, поблажливе ставлення до чиїхось думок, вірувань, поглядів до інших народів, культур.»
Пам’ятайте! 16 листопада — Міжнародний день толерантності. (слайд 6)
3група. Вірш «Толерантність врятує світ.». (слайд 7).
Толерантне ставлення людини
Збереже планету від негод,
Розрубає мотлох павутини,
Переріже нитку перешкод.
Толерантне ставлення до всього
Збереже, врятує і спасе,
Допоможе вгледіть перемогу,
Допоможе витримати все.
Будь завжди нестримним вільнодумцем,
Свої мрії пензлем намалюй,
Освіти життя яскравим сонцем,
Толерантний Всесвіт побудуй!
6.Вчитель розповідає притчу. (слайд 8).
Жив собі хлопець із жахливим характером. Якось батько дав йому мішок із цвяхами і сказав по одному забивати у паркан щоразу, коли хлопець втратить терпець і посвариться з кимось. Першого дня хлопець забив 37 цвяхів. Згодом він навчився себе опановувати, і кількість забитих цвяхів щодня зменшувалася. Хлопець зрозумів, що легше навчитися стримувати свої емоції, ніж забивати цвяхи. Нарешті настав день, коли він не забив жодного цвяха. Син підійшов до батька і сказав про це. Тоді батько наказав синові витягти з паркана по цвяху у ті дні, коли він не втратить самоконтролю і ні з ким не посвариться. Минали дні, і згодом син міг сказати батькові, що в паркані не залишилося жодного цвяха. Батько підвів сина до огорожі та сказав: «Ти добре поводишся, синку, але подивися, скільки дірок залишилося.. Огорожа вже ніколи не буде такою ,як колись…». Коли ви з кимось сваритеся і кажете йому щось неприємне, ви залишаєте в іншій людині такі рани, як ці діри. І рани зостаються, попри те, скільки разів потім ви просите вибачення. Словесні рани заподіюють такий самий біль, як фізичні. Діти, не забиваймо цвяхів ворожості, непорозуміння і жорстокості в душі людей. Будьмо толерантними, а, отже, розуміймо одне одного.
7.Гра «Це все я, це все я, це компанія моя». (слайди 9-10).
Якщо ти толерантна людина, то повинен…
Допомагати мамі.
Робити комусь зле, якщо ніхто цього не бачить.
Берегти природу й охороняти її.
Шанувати працю інших людей.
Бути вихованим, стриманим.
Обманювати, хвалитися.
Насміхатися з чужого горя.
Добре вчитися, багато читати.
Не слухати батьків.
Допомагати друзям у біді. Ділитися тим, що в тебе є.
Ображати інших і грубіянити.
Захищати слабкого.
Красти.
Жити й поважати життя кожної людини.
8.Фізхвилинка.(слайд 11).
9.Різні життєві ситуації. Інсценізація. (слайд12).
Зайчик: Раз,два,  три ,чотири ,п’ять –
Вийшов зайчик погулять!
В мене є смачна цукерка,
Є скакалка, є люстерко!
Лисиця:  Йди сюди, малюк вухатий!
Мусиш все мені віддати!
Дай скакалку! Дай люстерко!
Це мені воно згодиться,
Я ж – красунечка Лисиця!
(Лисичка забирає речі, красується. Зайчик плаче.  Входить Ведмідь.)
Ведмідь: Декларації, Лисице,
Ти, звичайно, не читала.
Є такий закон на світі,
Це серйозна дуже справа:
Ображать не маєш права
Слабших себе і малих!
Тож віддай все зайченяті,
Бо такий закон для всіх!
10.Ознаки толерантності.(кожна група має картки, на них надруковані різні ознаки, треба підкреслити ознаки толерантності і зачитати). (слайд13).
Картка 1.
Зловтіха, егоїзм, конфлікт, доброта, повага, розуміння,  миролюбність, безсердечність, співчуття, великодушність, безтактність.
Картка2
Доброта, сердечність,    хвастощі,   рівність,  грубість, милосердя, зарозумілість, співчуття, прихильність, повага, великодушність.
Картка3
Підтримка, миролюбність, співпраця, рівність,  співчуття, скупість, брехня,  згода, заздрість, милосердя, великодушність, доброта.
11.Кадри з мультфільму «Квітка Семицвітка.» (слайд 14).
Дівчинка Женя отримала чарівну квітку, яка виконує будь – які бажання. Але звертатися до неї можна лише сім разів, бо саме стільки пелюсток на квіточці. Шість пелюсток дівчинка витратила даремно, і тільки з останньою пелюсткою зробила добру справу.

12. Творча робота «Квітка толерантності». (слайд15).
 Квітка толерантності.(Діти на  листочках  пишуть ознаки толерантності. Приклеюють на дошку.)
13. Рефлексія. (слайд16).
-         Які якості притаманні для толерантної особистості?
Висновок. Бути толерантним – означає поважати відмінності, які існують між людьми.
- Бути толерантним — означає звертати увагу на те, що зближує, а не роз’єднує людей.
-         Чи важко поставити себе на місце іншої людини і зрозуміти її переживання?
Наш клас - це маленька сім'я. І хотілося б, щоб у нашій родині завжди панували доброта, повага, взаєморозуміння, не було ні сварок, ні конфліктів.  Так як одним із символів толерантності є рука людини, яку ми можемо протягнути не тільки своїм близьким, але й всім тим, хто нас оточує. Покладемо всі свої руки один на одну – і це буде  символ дружби нашого класу.
А ще  пригадаймо з вами мультфільм про  Кота Леопольда. Він говорив такі мудрі слова «Давайте жити дружно!». (слайд17- 18).
Пісня «Даруй добро».






Навчальний проект 

“Чому не можна випалювати стерню?


Ознайомити учнів із причинами шкоди , яку приносить випалювання стерні.
Зацікавлювати дітей проектною діяльністю.Формувати життєві компетентності,а саме, як ми можемо зберігати екологію.
§  Тема: Навчальний проект “Чому не можна випалювати стерню?”
§  Спрямування: 8років 3 клас природознавство
Мета:
§  формування предметних компетентностей: вчити дітей вести спостереження, шанувати працю людей; формувати пізнавальну активність; розвивати самостійність, ініціативність;виховувати любов до природи
§  формування ключових компетентностей:
ознайомити учнів із причинами  шкоди , яку приносить випалю-вання стерні , формувати здатність орієнтуватися  в інформа-ційному просторі; удосконалювати вміння  опрацьовувати, осмислювати та використовувати інформацію різних джерел;формувати життєві компетентності,а саме, як  ми можемо зберігати екологію.
Характеристика проекту:
за діяльністю: дослідницько-інформаційний;
за кількістю навчальних предметів: міжпредметний;
за кількістю учасників проекту: учні 3 класу, класовод, батьки;
за тривалістю виконання: короткотривалий
                             Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Давайте, друзі, в будь-яку погоду
Будемо берегти рідну ПРИРОДУ!
І від любові турботливою нашої.
Стане земля і багатше, і красивіше!
                                                             
ІІ.   МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Я метелика не скривджу, хай летить.
І ялинку не зрубаю, хай стоїть.
Не затопчу  мурашинку, хай повзе.
Не зламаю з дуба гілку, хай росте.
Не впущу сміття у річку, хай бурлить.
Із гнізда яйце не скину, хай лежить.
В джерело не пущу камінь я, хай б’є.
В полі жито не столочу – це святе.
Посаджу в долині верби, хай шумлять.
Зерен птахам кину взимку, хай їдять.
Покормлю приблуду-кішку. А як ти?
Давай будемо природу берегти!
Вправа «Мої сподівання»
–          Щоб ви хотіли дізнатися під час вивчення цієї теми?

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
   -Сьогодні  ми з вами продовжимо нашу незвичайну мандрівку по поверхні Землі. Зрозуміємо що шкодить їй, а що допомагає
1.     ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Вступна розповідь вчителя.
   З приходом  робіт по прибиранню на полях, садках постає питання спалювання стерні. Деякі вчені категорично проти цього.
   Люди, котрі заявляють, що випалювання торішньої трави потрібне, помиляються самі і вводять в оману інших. Кожен акт підпалу – це є злочин проти тендітного світу природи. Головна небезпека полягає в провокації лісових пожеж та руйнуванні екосистеми.
  Що примушує людей випалювати траву? Зрозуміло, що для дітей молодших трава, котра горить – це забава, розвага.
  Якщо говорити про дорослих, то багато хто робить це свідомо, думаючи, що спалювання трави корисне.
   ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!  В природі усе влаштовано розумно і раціонально. Весняні та осінні  підпали шкодять траві, кущам, плазунам, комахам… усьому живому мікросвіту!
   Скрізь, де пройшов вогонь, не буде колишнього різнотрав’я. Територію, що звільнилася, захоплять бур’яни, просто кажучи – бур’ян. При випалюванні трави гине уся корисна мікрофлора грунту, що призводить до зниження її родючості; знищуються багато комах, їх личинки, лялечки; горять кладки і місця гніздових птахів. Крім того: їдкий дим від спалювання трави шкідливий для людей. До того ж в сухій траві часто таїться сміття, небезпечне для спалювання, – пластикові пляшки, пакети. Відбувається забруднення повітря важкими металами.
2.Питання для обговорення
 – Що таке стерня?
– Чому  її не можна спалювати?
1.     ПЕРВИННЕ УСВІДОМЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ
Група «Пошуковці»
1.     Стерня – це сухі залишки рослин на полях після збору урожаю
2.Якщо спалювати стерню, то знижується родючість  верхнього шару  ґрунту
3.                 Якщо спалювати стерню, то може виникнути пожежа
4.     Дим від вогню, в туманні дні зможе утворити смог й на довго зависнути у повітрі. Попадаючи у легені, смог викликає погіршення здоров’я людини.
5.     Дим, який йде від полум’я погіршує видимість на дорозі, а це призводить до страшних ДТП
6.     За самовільний підпал сухих залишків рослин на полях в Україні  передба-чено адміністративну відповідальність (стаття 77-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення) у вигляді штрафу від 170 до 1700 грн
Група «Екологи»
1.ЗУПИНИСЯ, ЛЮДИНО, НА МИТЬ…
І ВІДЧУЙ, ЯК ПЛАНЕТІ БОЛИТЬ.
ЯК ІЗ СЕРЦЯ КРИК ВИРИНА –
2.ЗУПИНИСЯ, ЗЕМЛЯ В НАС ОДНА!
ЯК У СЕРЦІ ТЛІЄ ЛЮБОВ,
ЩОБ КОЛИСЬ РОЗГОРІТИСЯ ЗНОВ.
ЗУПИНИСЯ. ЛЮДИНО НА МИТЬ…
І ВІДЧУЙ. ЯК ПЛАНЕТІ БОЛИТЬ Юлия Марченко-Авруцкая
3.Все на землі, все треба берегти –
І птаха й звіра, і оту рослину,
Не чванься тим, що цар природи ти –
Бо врешті, ти його частинка.
4.Друже мій, люби життя,
Люби людей, природу,
А кривду кинь у забуття,
Як камінь в тиху воду. Б.Лепкий
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Тут трава росте висока ,
Тут стежинонька вузька.
Вище руки, вище ноги —
Не проста у нас дорога.
А тепер ідемо боком —
Із підскоком, із підскоком.
Походили на носочках,
А тоді на п’ятах.
Випростали добре спини
  І звели лопатки.
Група «Краєзнавці»
Скласти прислів’я
1.     Земля – трудівниця, аж парує та людей хлібом годує.
2.     Доглядай землю плідну, як матір рідну
3.     Більше землю удобряй – будеш мати урожай
Загадки
Мене різали, топтали,
І товкли, і перевертали.
Мужньо усе стерпіла,
Врожаями  відплатила.
Вона весь світ годує, сама ж нічого не їсть.
Чим більше в неї вкладаєш, тим більше вона віддає
Група  «Художники»
Створення кейс-буків
Пам’ятка
 Не випалюйте стерню – це шкідливо  для:
§  РОСЛИН,
§  ТВАРИН,
§  ПОВІТРЯ,
§  ГРУНТУ,
§  ЛЮДЕЙ
§  ПЛАНЕТИ
1.     VI. САМООЦІНЮВАННЯ
VІІ. Підбиття  підсумків. Рефлексія
§  Мені на уроці  сподобалося … .
§  Я дізнався (-лася), що … .
§  Я запам’ятав (-ла) … .
Слово вчителя
  Суха торішня трава – не сміття, а безцінне живлення, притулок, умови для життя, створені самою природою. У містах земля позбавлена рослинності, вона гола і витоптана. Природа так вижити не може – у неї свої закони, які варто поважати.
 Повітря, сонце, небо, рослинний і тваринний світ, гори і вода , надра корисних копалин — це багатство кожної людини. І дуже важливо все це зберегти. Раніше люди схилялися перед природою, вшановували її. Зараз людина хоче від неї взяти якнайбільше, забуваючи, що вона — гість на землі. То ж берегти природу— це одне із важливих завдань людства.
 На  Землі,  у  домі  вселюдському –
протиріч  і  негараздів  тьма.
Будьте,  люди,  обережні  в ньому!
Іншої  домівки  в  нас  нема.



Урок математики у 2 класі 
«Повторення та закріплення
таблиць множення і ділення
на 2,3,4,5.»
Тема уроку. Повторення та закріплення таблиць множення і ділення на 2,3,4,5. Розв'язування  вправ  і задач на засвоєння таблиці множення і ділення  на 2,3,45.
Мета  формування компетентності :
ключові (вміння вчитися – пригадувати необхідні знання  й способи дій для виконання  завдань , здійснювати  само- та взаємооцінювання ; 
соціальна –продуктивно співпрацювати з усіма членами групи ;
загальнокультурна –ефективно застосовувати навички мовлення  та норми мовної культури під час спілкування ;
здоров'язбережувальна (життєві навички , що сприяють соціальному здоров'ю) – адекватно оцінювати  свої здібності та свій внесок  у спільну роботу групи) та
 предметні  (продовжувати поглиблювати та закріплювати знання табличного множення і ділення чисел 2 і 3.                                                                                                                                       Удосконалювати обчислювальні навички множення та ділення, вміння розв’язувати задачі на збільшення та зменшення числа в кілька разів;
розвивати  пам'ять, логічне мислення, навички самостій­ної праці,   пізнавальну активність учнів;
формувати вміння давати оцінку своїм знанням;
виховувати турботливе ставлення до птахів.
  Тип уроку: урок закріплення та застосування знань, умінь, навичок.
Хід уроку
I.Організація учнів до уроку.
1 . Технологія ,, Ранкові зустрічі’’
Діти, я дивлюсь на вас і бачу ваші усміхнені обличчя. Я хочу, щоб посмішка та гарний настрій були вашими супутниками протягом  всього уроку.

ІІ .Повідомлення теми і завдань уроку. Прийом інтриги.
На уроці ми з вами повторимо та закріпимо знання таблиць множення і ділення на 2,3,4,5.  До нас на урок завітають незвичайні гості, які приготували для вас різні завдання.
Якщо ви з ними впораєтеся,  то   на вас чекає сюрприз… А що саме за сюрприз, ви дізнаєтеся  в кінці уроку.

ІІІ. Налаштування на урок.
Я хочу, щоб сьогодні на уроці ви :
Швидко - міркували
Правильно - відповідали
Точно - лічили-
Гарно- писали!

ІV.Актуалізація опорних знань і дій учнів, необхідних для творчого рішення поставлених завдань.
1.     Діти,подивіться у віконечко і скажіть, яка зараз пора року?
А які ознаки весни ви знаєте?

Сьогодні до нас завітали пернаті друзі і принесли з собою завдання.
2.Логічна вправа «Знайди зайве».
-Отже, розпочнем! Логічна вправа.
-Знайдіть зайве серед назв:
шпак, горобець, снігур, синичка.
-Так, це шпак. Доведіть, що зайвим є шпак.
-Правильно, шпак один з найперших птахів, які приносять на своїх крилах весну.
-Отже, ви впоралися з першим завданням. І для вас з'являється буква.  ( О)

3.Гра «Допоможи шпаку долетіти до шпаківні». Усний рахунок.

2·5   10:5   3· 6    12:4   2·7   25:5   4·9   21:3   3·5+4   (19)
-Кінцевий результат число 19.

4.Каліграфічна хвилинка. Вправа «Гронування».
-Отже, презентація числа 19
-Що ви знаєте про це число?
-Напишіть каліграфічно це число.
(З'являється буква). (Д)

5.Математичний диктант.
- Щоб дізнатися, який ще птах прилітає найпершим навесні, треба швидко думати.
-Записуйте  тільки відповіді.

-Знайдіть третину числа 15.
-перший множник 5, другий 2. Зайдіть добуток.
-Множники 3 і 5. Знайдіть добуток.
-Птахи звели 4 гніздечка, в кожному по 5 яєчок. Скільки всього яєчок в гніздечках?
-Знайдіть добуток чисел 5і 5
-Перше число 5, а друге у 6 разів більше. Знайдіть друге число.
-Знайдіть добуток чисел 5 і 7
-перший множник 5. Другий 8. добуток
-Знайдіть добуток чисел 5 і 9
-Знайдіть різницю чисел 60 і 10
Перевірка за записом на дошці
- Перевірте правильність виконання диктанту за записом
.Ви швидко міркували, тому прочитайте назву птаха.
-Так, це пташка жайворонок.

5   10   15   20  25   30   35   40   45     50  
 Ж   а     й     в     о     р     о    н      о      к
-Подивіться уважно на результати диктанту і скажіть, яку закономірність має цей ряд чисел?
(Кожне число збільшилося на 5). (З'являється буква). (Л)

6. Гра «Пташка видзьобала число».
Діти, жайворонок приготував вам наступне завдання
- А зараз пограємо гру. Вставте число, яке видзьобала пташка.
1 стовпчик фронтально,
2 стовпчик самостійно.

 · 4 = 8                2 · … = 14                 
3  ·  5 = …                 …: 3 = 3                     
…: 2 = 4                  … · 8 = 16                  
…  * 8 = 16             5  · …= 10   

(З'являється буква). (О)

Фізкультхвилинка.
                            Пташенята міцно  сплять,
                            В своїх  гніздах  всі сидять.
                            А  проснуться  на  зорі  -
                            Будуть  пурхать  у  дворі.
                            Полетіли, полетіли
                            І  додому  прилетіли.
V. Розвиток математичних знань.
1.    Гра « Веселий дзьобик». Порівняння виразів.
З далекого вирію повернулися лелеки  і принесли у своїх дзьобиках завдання.
А зараз пограємо в гру. Порівняйте вирази і  вставте «дзьобики», тобто знаки більше або менше.
- Перший стовпчик запишемо на дошці. А другий - самостійно.
5 · 6….5 · 5                  5· 7….5· 6
5 · 8….5 · 9                 5 ·5….5 ·4
 (З'являється буква). (Ц )

3.Робота в парах.
-Ще одна весняна гостя  пропонує попрацювати в парах: Ластівка за скороченим записом пропонує скласти і розв’язати  задачу про птахів.  (усно.) 2 пари

а) Вправа « Мозковий штурм».
- Яку дію виконаємо, якщо сказано: «на … більше», «на … менше»?
- Яку дію виконаємо, якщо сказано: « у …рази більше»,  « у… рази менше»?
З'являється буква). (М)

4.     Робота над задачею (колективно)
Я знаю, що ви любите слухати спів пташок. На цьому дереві, на самому вершечку сидить соловейко, який приготував вам задачу.
Задача
  « На озері плавало 27 чорних лебедів, а білих у 3 рази менше. Скільки всього лебедів плавало на озері?»

(З'являється буква). (і)

5 .Робота над логічним завданням .
В   народі  кажуть: ,,Хитру  сороку -  піймати  морока,а  сорок  сорок -  сорок  морок’’.  Хитра  сорока   вирішила перевірити, як ви вмієте логічно міркувати і рахувати.
        Скільки очей у двох котів?
        Скільки лап у 3 собак?
        Скільки коліс у 4 машин?
        Скільки лапок у 3 павуків?
        Скільки вух у 4 зайців?  
        Скільки крил у 5 горобців?
        Скільки вух у 6 мавп?
        Скільки ніг у 3 страусів?
        Скільки очей у 7 мишок?
         Скільки лап у 5 слонів?

 VI. Підсумок уроку.
2.Робота з буквами.
-Що за сюрприз чекав на вас?
(Діти складають із букв слово молодці).
-Ви і справді молодці -впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно, по аплодуйте собі.
1. Рефлексія. Оцінювання.
Сонечко і хмаринки
- Хто з вас  вважає, що працював на уроці дуже гарно і все зрозумів, підніміть сонечко?
-У кого виникали труднощі – підніміть хмаринку.
Що найбільше сподобалося на уроці?
-Що запам’яталося?

VII. Домашнє завдання.
Повторити  таблицю  множення і ділення на 2,3,4.



Урок природознаства у 4 класі






Літературне читання 3 клас
Урок "Рідний край — земний рай. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять»"
Мета: вдосконалювати навички свідомого виразного читання прозових творів; вчити аналізувати прочитане, узагальнювати, осмислювати набуті знання; виховувати любов до прекрасного, до природи.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Мовленнєва розминка 
1. Робота над скоромовкою
Зшив торбинку кенгуру
На маленьку дітвору.
У торбинці тій щодня
Носить він кенгуреня.
— Прочитайте скоромовку повільно, в нормальному темпі, пришвидшено, швидко.
2. Гра «Віднови слово»
— Читайте слова у стовпчиках, уявляючи на місці риски вказані букви. Вдруге читайте слова рядочками.
Ю              Я             Є              Ї
ка-та      р-сно      при-мно     по-зд
т-льпан    с-йво       за-ць      по-хали
кр-чок       ма-к        літа-        кра-на
мал-нок     по-с       співа-        Укра-на
л-бити      ба-н        раді-        Ки-в
кл-ч         Над-       воль-р      -дальня
Л-да        т-гне        -вген        -жак
-рта        -блуко       гра-        по-здка
весно-      пісн-          ранн-     Микола-в
III. Перевірка домашнього завдання
Конкурс на краще виразне читання вірша Тамари Коломієць «Березень».
IV. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку
— Відгадайте загадку.
- Білосніжні, гарні птиці
Дім будують на водиці,
Дуже схожі на гусей,
Обережні до людей! (Лебеді)
Цікаво знати!
Назва цього птаха означає «білий», що відповідає його символіці, як білого денного світла (сонячний птах). У багатьох народів лебідь — Божественний птах, символ богів; незаплямованої білизни; повноти задоволення бажань; відродження; краси, вірного кохання; вродливої дівчини; щасливого дитинства. Лебідь у давніх русів — символ вірності, любові до рідної землі. Стародавній слов’янський фольклор знає прекрасні образи дів-лебедів. Поширеними мотивами було перетворення лебідки-королівни у дівчину-красуню і навпаки. Давньоруський переказ знає могутню Білу лебідь, що володіла живою водою, молодильними яблуками. Проукраїнська легенда про заснування Києва, окрім Кия, Щека та Хорива, називає ще й сестру їхню, Либідь. 
— Сьогодні ми прочитаємо оповідання Михайла Стельмаха «Гуси-лебеді летять».
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Біографічна довідка
— Михайло Панасович Стельмах народився 24 травня 1912 р. у селі Дяківці Літинського району на Вінниччині в родині незаможного хлібороба. Перша збірка поезій «Добрий ранок» вийшла під редакцією А. Малишка 1941 р. Перебуваючи у лавах Радянської Армії, М. Стельмах зустрів Велику Вітчизняну війну. У 1941 р. отримав важке поранення в голову і спину. Після тривалого лікування — знову на фронті. Списаний медкомісією зі служби в артилерійській частині, працює спеціальним кореспондентом газети «За честь Батьківщини» (Перший Український фронт). Залікувавши друге важке поранення (липень 1944 р.), він повертається до лав захисників Вітчизни і закінчує війну на німецькій землі.
2. Читання учнями біографічної довідки (с. 163)
— У якій сім’ї народився Михайло Стельмах?
— Що він перейняв від батьків?
— Як учився майбутній письменник?
— Що створив Михайло Панасович для дітей?
Фізкультхвилинка
3. Опрацювання оповідання Михайла Стельмаха «Гуси-лебеді летять» (с. 163–164)
1) Гра «Передбачення».
— Прочитайте заголовок.
— Як ви вважаєте, про що цей твір?
— Щоб перевірити, хто найбільш точно передбачив зміст, самостійно прочитайте весь текст.
2) Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання оповідання учнями.
— Назвіть дійових осіб оповідання.
— Чи сподобалися вам дід з онуком? Чому?
3) Словникова робота.
Довідкове бюро
Брама — великі ворота.
Одгетькує — відсторонює.
Читання слів «буксиром» за вчителем
Розмерзнеться, відімкне, одгетькує, розчиняється, страхаюсь, майструвати, наближається.
— Що спільне в усіх цих словах? (Це дієслова.)
— Серед поданих слів найдіть синонім до слова лякаюсь. (Страхаюсь)
4) Робота в парах.
Учні в парах ще раз перечитують текст, відшукують слова діда Дем’яна, онука, автора. Переконуються, що внук — це автор, який пише про своє  дитинство, відшукують у тексті слова, які визначають стан героїв (онук дивується, уважно слухає, страхається, заспокоюється; дід говорить до неба і землі, починає сміятись, урочисто каже). Учаться голосом передавати подив, страх хлопчика, розсудливість, мудрість дідуся.
5) Читання оповідання за особами.
— Чому дід сказав, що лебеді принесли весну і життя?
— Як ви зрозуміли вислови: сонце своїми ключами відімкне землю; місяць кивне головою, а сонце посміхнеться?
— Які образні вислови використовує письменник у тексті? (Хмари розпатлані, обвислі; прокинеться грім у хмарах, а сонце своїми ключами відімкне землю; лебеді принесли нам весну.)
VI. Підсумок уроку
— Яке оповідання читали на сьогоднішньому уроці?
— Хто його автор?
— Чого вчить нас автор? До чого закликає?
VII. Домашнє завдання
Підготуватися до читання оповідання за особами (с. 163–164).
Урок математики в 3 класі


https://docs.google.com/document/d/19aUmIfLExFrSC44QC9VFLF9Iy9Ew5-5UTOeYYK9ypzc/edit?usp=sharing


Урок з основ здоров'я в 1 класі
Тема. Корисні та шкідливі звички. Прак-тична робота: перегляд і обговорення поведінки персонажів мультфільмів, їх ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших. 
     Мета: продовжувати формувати уявлення учнів про здоровий спосіб життя, його складові частини, про активний і пасивний відпочинок; розвивати вміння визначати корисні звички, які сприяють збереженню та зміцненню здоров’я, виховувати в дітей бажання наслідувати корисні звички. 
     Обладнання і матеріали: підручник,  пелюстки квітки, презентація, сигнальні картки.
Хід уроку
    І. Організація класу. 
                            Щоб міцне здоров’я мати, 
                            Добре слід про нього дбати. 
    Психоформула. Який у вас настрій? Передайте виразом обличчя. Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм із товаришами. З виду обличчя я бачу, що все гаразд, і загальний ваш настрій можна показати так: (обличчя людини, яка має хороший настрій). Слайд 1.

    ІІ. Актуалізація опорних знань. 
   
1. „Мозковий штурм”. (на дошці зображено серединку квіточки ромашка) 
    Нам потрібно прикрасити її  пелюстками. На пелюстках написано те, на що не шкода витрачати свій час 
(ранкова гімнастика, ігри, заняття спортом, догляд за власним одягом і взуттям, дотримання режиму дня, чищення  зубів, загартовування,заняття в секціях і т.д.). Прикрашаючи серединку, необхідно довести свою думку за допомогою слів: „Я вважаю, що...” 
(Учні підходять до столу, беруть пелюстки і прикріплюють на дошці) 

2. Бесіда. 
    Діти, подивіться, яка гарна у нас квіточка. 
    – А чи зможе вона жити без коріння? 
Корінь нашої квіточки – це здоров’я. Без коріння квіточка жити не зможе, тому дбати про здоров’я потрібно від самого народження. 
  
 ІІІ. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку. 
Зрозуміло, всім відомо, 
Що приємно буть здоровим, 
Тільки треба знати, 
Як здоровим стати! 
– Чи знаєте ви, як стати здоровим? 
Сьогодні ми з вами відправимось у подорож, дізнаємось багато цікавого і корисного. 
    ІV. Сприйняття й осмислення нового матеріалу. 
     1. Розповідь учителя. 
    Життя і здоров’я людей залежать від самої людини. Від того, який настрій, які бажання, яка поведінка людини, залежить її самопочуття, здоров’я. Якщо людина доброзичлива і шаноблива до інших, то позитивні емоції наповнюють її добром і здоров’ям. 
    Дуже часто людина робить якість вчинки, не задумуючись над ними, тому що вони увійшли у звичку. Отже, сьогодні ми будемо говорити про звички.
    Слайд  2
    2. Створення асоціативного куща „Які бувають звички”.  Слайд  3.
   Звички бувають корисні і шкідливі.
Корисні звички. 
  Слайд  4.
– Які корисні звички для фізичного здоров’я ви набули за прожиті вами роки? ( відповіді дітей).
Щоб бути здоровим, треба свій день розподіляти за режимом. Треба виконувати в один і той же час всі режимні моменти. 
З чого починається день?
   Слайд 5. Дотримання режиму дня.
   Слайд 6. Хто день починає з зарядки, у того здоровя в порядку! Слово «зарядка» називається так тому, що 10 -15 хвилин вправ – і ви зарядитись  енергією на весь день.
   Слайд 7. В здоровому тілі – здоровий дух! Заняття фізкультурою та спортом розвивають силу, мязи тіла, зміцнюють усі органи.
   Слайд 8. Я до крана сам дістану, в мене щіточка зубна, умиваюсь біля крана. Подивіться – ось вона! Мию милом щоки, шию зверху вниз і навпаки і водою добре мию, чищу зуби залюбки.
   Слайд 9. Корисно вживати овочі, фрукти, каші, соки, яйця, рибу, молочні продукти. Вони дають організму силу та енергію.
-          А звідки беруться вітаміни? ( З корисних продуктів : овочів та фруктів).
   Слайд 10. Щоб мати міцне здоровя, треба загартовуватися. Для цього кожній людині потрібні повітря, сонце і вода. Загартовування – найпростіший шлях до здоровя, важливий елемент здорового способу життя.
  Слайд 11. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА  ( учні виконують комплекс вправ під музику)
3. Створення асоціативного куща „Шкідливі звички”.  Слайд  12
     Слайд 13. Шкідливі звички – це постійне недотримання правил гігієни, паління цигарок, вживання спиртних напоїв, наркотичних або токсичних речовин. Люди, які мають шкідливі звички, звикають до них і вже не можуть без них обходитись.
- Робота по мультфільму «Ну, постривай»    Слайди  14 – 26
- Обмін думками «Нікотин – ворог здоровя» Слайди  27 – 28
У кожному місці на вулиці, у парку, на зупинках можна зустріти курців.
Для здоровя він шкідливий.
Тютюновий дим незримий.
А його син – нікотин –
Страшний жах номер один.
Нікотин – ворог здоровя!
- Скажи шкідливим звичкам  - НІ !   Слайд  29
   4.Робота над віршем М. Сингаївського
        МАРІЧКА І ЗВИЧКА
У Марічки гарна звичка –
любить все робить Марічка:
полежати, потім сісти,
потім булку з медом з’їсти.
Потім трішечки поспати
та на гулі вийти з хати…
Роботяща в нас Марічка,
тільки дивні в неї звички.

– Корисні чи шкідливі звички має Марічка? 
– Що ти їй порадиш? 
   5.Робота з негативними звичками
   Слайд  30. Нігті кусати, гризти олівці – це зовсім не потрібно тобі у житті!
   Слайд 31. Щоб красивим бути, про кривляння слід забути.
   Слайд 32.
 - Чи шкідливі вони?
6.Оздоровча хвилинка (проводять діти)
Руки за голову ставимо сміло
Двічі наліво, двічі направо –
І повертаємось вправо та вліво:
Будемо мати гарну поставу!

7. Робота в зошиті.
   На малюнку познач зеленим кольором кружечок біля тієї дитини, яка повела себе правильно на пропозицію закурити.
Що ти зробиш, якщо хтось поряд з тобою закурив? (вибір правильної відповіді).
8. Практична робота: перегляд і обговорення мультфільму «Мийдодір». Слайд 33.
- Який мультфільм ми переглянули?
- Чому від хлопчика втекли речі?
- Як можна його назвати?

-Що потрібно робити, щоб не стати схожим на цього хлопчика?
   V. Узагальнення та закріплення нових знань. Слайд  34
 1. Гра «Віднови прислівя» ( робота в парах).
Все добре переймай, а злого уникай.

 2. Гра "Корисно - шкідливо".

Учні картками сигналізують: зелена - корисно, червона - шкідливо.
Вітання під час зустрічі...
Брати до рота та гризти всілякі предмети - ручки, олівці...
Допомагати слабшим, маленьким, хворим...
Виконувати ранкову гімнастику...
Смоктати палець...
Доглядати за власним одягом, взуттям...
Дотримуватись режиму дня...
Гризти нігті...
Колупатись у носі...
Говорити неправду...
Довго засиджуватись біля телевізора...
Курити, пити...

   VІ. Підсумок уроку. Слайд 35.
– Що на уроці дізналися нового? 
– Що таке здоровий спосіб життя? 
– Які бувають звички? 
– Які корисні звички ви знаєте? 
-  Які корисні звички ви хотіли б виробити у себе?


Комментариев нет:

Отправить комментарий