Для Вас,батьки

КУРС ДЛЯ БАТЬКІВ 
"Як навчити дитину захищатися?"

  • урок № 1:
  • урок № 2:














Пам'ятка для батьків

     Покажіть приклад дітям у своєму прагненні до нового, невідомого, прагнення вирішувати різноманітні проблеми, задачі із задоволенням.
     Залучайте дітей до сумісного вирішення інформаційних проблем.
     Прислухайтеся до дітей. Не залишайте їх питання без уваги.
     Допомагайте дітям засвоювати нові знання,
 але не намагайтеся все зробити замість них.
     Не стримуйте ініціативу.
     Не бійтеся витратити час на роботу з дитиною у бібліотеці, вдома з книгою.
     Не дратуйтеся.
     Ніяких негативних суджень, якщо щось не виходить.
     Вчіть доводити справу до кінця.







Для дітей та їх батьків:  
Ø     Сайт для батьків:  http://detki-konfetki.com 
Ø     Посібники та ігри для дітей за методиками Зайцева, Монтесорі, Нікітіна:    http://www.svena.com.ua/
Ø     Аудіоказки для дітей (mp3): http://ymp3.ru
Ø     Детский портал «Солнышко»: www.solnet.ee
Ø     Розмальовки для дітей: www.dolonki.com.ua
Ø     Казки для дітей: http://www.kazka.in.ua/
Ø     Розвивальні методики: kinder-garten.narod.ru
Ø     Урядовий сайт для дітей: children.kmu.gov.ua
Ø     Страна мастеров: stranamasterov.ru
Ø     Цікаві ідеї про все на світі: skazochnaya.ru
Ø     Энциклопедия для младших школьников: potomy.ru
Ø  Дитячий розважальний журнал «Пізнайко»:http://www.posnayko.com/
Ø     Країна міркувань: mysl.lviv.ua
Ø    «Весела абетка». Україномовний ресурс для дітей: казки, усмішки, скоромовки, загадки: abetka.ukrlife.org

Для допитливих дітлахів та їх батьків http://megaznaika.com.ua
10 пізнавальних українських сайтів для дітей  



"Як навчити дитину читати?"
Батьківський всеобуч
      Це дуже важливо щодня читати своїй дитині... 

       По-перше, посилюється емоційне сприйняття дитиною тексту тому що вона бачить міміку, вираз очей, чує ваш голос /Не забувайте, будь ласка, про ці засоби впливу на емоційний стан дитини!/ 

        По-друге, у дитини виникає потреба щоденно отримувати інформацію. Це особливо необхідно у тих випадках,коли дитина вміє читати, але не хоче, тобто із-за безперервного навчання відчуває відразу до читання. Розповсюджена помилка батьків полягає у тому що вони часто примушують дитину читати складний для її віку текст, виходячи з того, що буцімто потім їй буде легше. 

        Іноді дитина просить читати одну й ту саму книгу багато разів, - це добре. Зміст даної книги співпадає з рівнем розвитку дитини, її переживаннями. Дитина, слухаючи багаторазово зміст книги, розвиває свій духовний світ, навички антиципатії,тобто передбачення подальшого розвитку змісту тексту. З метою розвитку цієї навички періодично запитуйте її: " Про що піде далі мова?". 

         Під час повторного читання книги намагайтеся читати швидко, на межі своїх можливостей, але чітко вимовляючи слова. Періодично запитуйте дитину, чи встигає вона зрозуміти. Це надзвичайно важливо! Прискорення читання cтимулює у дитини здібності до швидкого сприй-мання змісту тексту. Ви ніби знімаєте з неї необхідність читати /це їй ще важко!/ і залишаєте їй тільки одну задачу - зрозуміти! Але зрозуміти швидко! 

Розвиток навичок швидкого сприймання стимулює у дитини і розвиток навичок читання. Згодом, під час самостійного читання, вона буде розуміти зміст швидше, ніж читатиме слова. 

        При цьому неприпустимо зупиняти дитину, якщо вона неточно прочитала закінчення слова або замість слова "школяр" прочитала слово "учень". Головне вона зрозуміла! 

         Зауваження /особливо в наказній формі!/ призводять до того що дитина губить думку, перестає слідкувати за змістом, відволікається на конкретне слово. 
        Задайте собі питання: "Для кого дитина читає?". Якщо ваша відповідь: "Для себе", - тоді все стане на місце, і ви перестанете "смикати" дитину. 
Справа в тому, що найчастіше наявність музичного слуху визначають, по тому, як дитина співає. Але дитина може правильно чути і погано співати, тому що не вміє керувати своїм голосовим апаратом. Так і при читанні, розуміючи текст, діти неточно вимовляють закінчення слів. З часом, коли дитина багато прочитає, по мірі розвитку навичок керування своїм голосовим апаратом, все нормалізується.



СПІЛЬНЕ ЧИТАННЯ
       ВПРАВА І / бажано/. Візьміть казку з малюнками, під якими один чи два рядки тексту. Повільно читаючи текст, пальцем показуйте дитині те слово, яке ви читаєте. Читайте цю книгу кілька разів,
       ВПРАВА 2. /бажано/. Якщо дитина знає книжку напам"ять, попросіть її "прочитати", Нехай вас не турбує, що вона більше пригадує по пам"яті, ніж дивиться в книгу - це дуже корисно. Поступово її увага, направлена на необхідність пригадувати, перенесеться на текст, на те слово, яке вона з легкістю читає, знаючи вже його зміст. їй легше, у неї виходить, вона може.           Віра в себе додає впевненості. Якщо ваша дитина не любить читати, це означає, що їй важко. Допоможіть їй! В залежності від рівня розвитку ви читаєте їй спочатку 2-3 слова і просите повторно прочитати. Далі читаєте рядок, після - речення, абзац. Поступово збільшуєте швидкість читання. 

Задача дитини - слухаючи дорослого, зрозуміти зміст частини тексту і , самостійно читаючи ці ж слова, намагатися зробити це швидше.


ЧИТАННЯ-ПОВТОР І ЧИТАННЯ-ЗМАГАННЯ
        ВПРАВА 3 /обов"язково/ Підберіть речення на один - три рядки. Попросіть дитину перший раз прочитати уголос повільно, добре розуміючи зміст, і, подивившись на годинник /краще секундомір/, запишіть час. Другий раз нехай вона прочитає на 2 -3 секунди швидше, третій ще швидше і т.д. Доведіть швидкість читання цього речення до межі її можливостей. Зверніть увагу на те, що, починаючи з яко¬гось разу, не дивлячись на обізнаність із змістом та з тими словами які використовуються в данному реченні, ще швидше - не прочитати ! Намагайтесь довести швидкість читання до межі. Так само працюйте з іншими реченнями, але якомога швидше. Спочатку читаємо речення уголос, потім "про себе". 

        

          ВПРАВА 4. /обов"язково/. Виберіть в книги, яку ви читаєте вашій дитині, речення на 2 - 3 рядки. Дитина вмикає секундомір. Ви повільно читаєте вголос це речення. Запишіть час. Тепер ви вмикаєте секундомір, а дитина читає те саме речення, але якомога швидше. Запишіть час. Це ж речення знову читаєте ви і т.д., але з кожним разом намагайтесь прочитати швидше. Доведіть швидкість читання цього речення вголос до межі. 

         Звичайно дорослий читає швидше, але у дитини швидше зростає результат. Наприклад,

Дорослий 23 сек. 21 сек. 19 сек. 17 сек.
Дитина 

І хвилина 16 сек. І хвилина 50 сек. Эб сек.

        В цьому випадку дорослий пояснює дитині, що сам він став читати швидше всього на б секунд, а дитина - на 40. Знайдіть за що похвалити свою дитину. їй це необхідно! Пам"ятайте, якщо ваша дитина не хоче читати, то вона в усякому випадку хоче змагатися з вами. Дух змагання дозволить їй швидше засвоїти навички читання. 

       Якщо дитина читає словами,то, виконуючи вправу 4, замість речення використовуйте цілий абзац, або уривок з цієї ж книги. 

       ВПРАВА 5. /обов"язково/. Виберіть речення на 1,5 - 2 рядки. Прочитайте перше слово, потім ще раз, швидко повторивши перше слово, прочитайте друге; повторивши перші два слова - трете і т.д. до кінця речення. Намагайтесь кожного разу читати поперердиі слова все швидше і швидше і, дійшовши до кінця речення, ще кілька разів прочитайте його. І так 2 -3 речення на день. 

       Таке читання дасть змогу дитині перейти до читання словами при кращому розуміння змісту тексту. 

         Бажаю Вам успіхів і хочу нагадати слова В.О.Сухомлинський : «Читання – це віконце, через яке діти бачать світ, пізнають його і самих себе» .












ЛИСТ ДИТИНИ ДО БАТЬКІВ.

Шановні батьки, пам’ятайте, що ви самі запросили мене у свою родину. Колись я залишу батьківську оселю, але до того часу навчіть мене, будь ласка, як стати і бути людиною.
У моїх очах світ має інший вигляд, ніж у ваших. Прошу Вас, поясніть мені, що, коли, чому кожен із нас у ньому має робити.
Мої ручки ще маленькі – не очікуйте від мене досконалості, коли я стелю ліжко, малюю, пишу або кидаю м’яча.
Мої почуття ще не дозрілі – прошу будьте чутливими до моїх потреб. Не нарікайте на мене цілий день.
Щоб розвиватись, мені потрібне Ваше заохочення, а не тиск. Лагідно критикуйте і оцінюйте, але не мене, а лише мої вчинки.
Дайте мені трохи самостійності, дозвольте робити помилки, щоб на помилках можна було вчитися. Тоді я зможу самостійно приймати рішення у дорослому житті.
Прошу, не робіть усього за мене, бо я виросту переконаним у своїй спроможності виконувати завдання згідно з Вашим очікуванням.
Я вчуся у Вас усього: слів, інтонації, голосу, манери рухатись. Ваші слова, почуття і вчинки повертатимуться до Вас через мене. Так справедливо влаштувала природа зв’язок між поколіннями. Навчіть мене, будь ласка, кращого.
Пам’ятайте, що ми разом не випадково: ми маємо допомогати один одному в цьому безмежному світі.
Я хочу відчувати Вашу любов, хочу, щоб Ви частіше брали мене на руки, пригортали, цілували. Але будьте уважні, щоб Ваша любов не
перетворилася на милиці, які заважають мені робити самостійні кроки.

Любі мої, я вас дуже, дуже люблю!!!
Покажіть мені, що ви любите мене теж.








Десять порад як зацікавити дітей  читанням

1. Давайте хороший приклад вашій дитині, показуйте  їй як вам подобається читати.



2. Тримайте вдома велику кількість книг та журналів. Нехай ваша дитина побачить вас за читанням.



3. Дайте дитині подивитись вашу книгу. Читайте її вголос або дозвольте почитати її вам. Визначне певний час і місце для читання.



4. Пропонуйте своїй дитині книги, які задовольняють її індивідуальні потреби, наприклад, тварини чи спорт, включаючи художню і документальну літературу.



5. Зацікавте свою дитину яким-небудь хобі чи діяльністю, котра потребує читання та подобається їй. Конструюйте, грайте в настільні ігри, так як такі заняття потребують, щоб дитина читала інструкції.



6. Заохочуйте ваших дітей до листування зі своїми друзями, далекими родичами.



7. Організуйте пошук «скарбів». Заховайте якусь річ, наприклад, нову книгу, а потім лишіть письмові підказки, котрі приведуть дитину на це місце.



8. Заплануйте якусь екскурсію і знайдіть книги з цим пов'язані і поділіться ними з вашою дитиною.


9. Заохочуйте вашу дитину складати різні історії і записуйте їх. Зробіть її власну збірку оповідань, записуючи історії і добавляючи її власні малюнки. Пізніше ваша дитина зможе читати цю книгу вам, другу, молодшому брату чи сестрі.

10. Якщо ваша дитина, неохочий читач, вигадайте гру в читання буденних речей, таких як коробки, наклейки, старі листівки, комікси. На холодильнику чи родинній інформаційній дошці лишайте повідомлення, котрі можуть її зацікавити.

   



Заборонені звертання до дитини :

Ну скільки разів тобі повторювати?
Я сказала – зроби!
Ти що, не зрозумів?..
У всіх діти як діти, а ти…
За що мені така кара…
Не лізь, коли не можеш зробити…
І в кого ти такий вдався?..
Невже тобі важко запам’ятати, що…
                                       
Необхідні звертання до дитини:

Давай – но вирішимо разом…
Як ти гадаєш?..
Мій любий…
Це ти добре придумав…
Я така вдячна долі, що ти в мене є…
Упевнена , що ти зможеш…
Тобі добре вдасться…
Я завжди знала, що ти розумний…




Коли батько каже "Так", а мати "Сяк"-  дитина росте, як будяк.





Оголошення для батьків. 

 «Шановні батьки!  Хочу нагадати вам, що такі чарівні слова, як «доброго дня», «будь ласка», «дякую» і «вибачте», вперше пізнаються вдома.  Саме там діти вчаться бути чесними, пунктуальними і старанними, добре ставитися до друзів, поважати старших і вчителів.  Саме вдома вони вчаться бути акуратними, не говорити з набитим ротом і кидати сміття в урну.  Вдома вони також навчаються бути організованими, доглядати за своїми речами і не чіпати чужі.  А в школі ми вчимо їх мови, математики, історії, географії, фізики, хімії . Батьківське виховання ми лише підкріплюємо, але не замінюємо його ».


Ось як виростити дітей ввічливими: припиніть робити ці 5 речей!
Ви ніколи не замислювалися, звідки беруться дорослі хами? Напевно, такими їх виховали батьки. Але гарним манерам можна навчити, якщо бути послідовними і терплячими.
Зазвичай батьки вчать дітей ввічливості і поваги до інших. Здавалося б, це само собою зрозуміло — але деякі методи виховання можуть дати протилежний результат.
Ось що треба робити, якщо ви не хочете виховати дітей грубіянами:
1. Перестаньте їх боятися.
Якщо дитина вередує, а ви панікуєте, щоб виконати будь-яке її бажання, це формує у неї невірні уявлення. Вона звикає до істерик і сліз як до способу домогтися свого. Звичайно, іноді побалувати дитину приємно, але не перестарайтеся.
Задумайтеся, чи не надаєте ви своїм дітям незаслужені привілеї. Це часто відбувається, коли батьки задовольняють будь-яку забаганку, щоб заслужити визнання і любов, або прагнуть дати дітям те, чого не мали в дитинстві.
Навчіть їх різниці між «я хочу» і «потрібно».
2. Перестаньте їх виправдовувати.
Не варто применшувати роль поганої поведінки. Не треба виправдовувати істерики фразами типу «всі діти такі» — це лише зміцнить у дитини думку, що вона все робить правильно.
Чим довше ви терпите, тим складніше буде припинити шукати виправдання поганої поведінки. Встановіть дисципліну, засновану на любові: приділяйте увагу правилам, манерам і справам, але не забувайте і про потреби дітей.
Пам’ятайте: ваша задача — задовольняти їхні потреби і приборкувати їх бажання.
3. Не забороняйте іншим відчитувати їх.
Раніше вважалося нормальним, що вчителі та інші дорослі відчитують неслухняних дітей, але тепер це не вітається. Багато матерів вважають за краще виховувати своїх дітей, не втручаючись у життя інших.
Дозвольте іншим дорослим відчитувати вашу дитини (в розумних межах, звичайно). Наприклад, якщо вона погано поводиться на уроці, вчителька має право зробити їй зауваження.
Встановіть з нею контакт, і вона допоможе вам слідкувати за поведінкою і манерами дитини в школі.
4. Припиніть їх балувати.
Щодня задавайтеся питанням: чому я вчу дітей? Допомагаю я їм придбати навички та вміння, необхідні для повноцінного функціонування у дорослому житті?
Наприклад, даючи їм гроші, задумайтеся: чи навчаєте ви їх поваги, дисциплінованості, відповідальності і відкладеної винагороди?
Цього неможливо навчити, якщо завжди давати їм те, що вони хочуть.
5. Перестаньте спрощувати їм життя.
Жодні батьки не хочуть ускладнювати життя дітей, але іноді корисно привчити їх до праці і терпіння.
Простий приклад: ви сидите в ресторані, і дитина починає соватися від нудьги. Не варто відразу давати їй планшет, щоб вона відвернулася і залишила вас у спокої. Навчіть її терпіти і придумувати розваги без допомоги гаджетів.
Ще один спосіб навчити дитину цінувати працю — просити її допомогти в хатніх справах, навіть якщо у вас є прислуга.

Якщо дитина мріє — це прекрасно, але підкресліть, що амбіції нічого не варті без праці.


ПАМ’ЯТКА
БАТЬКАМ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА
1. Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт із нею. Знаходьте радість у спілкуванні з дітьми.


2. Хай не буде жодного дня без прочитаної книги.


3. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами та проблемами дитини.


4. Дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізувати, наклеювати, ліпити.


5. Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.


6. Надавайте перевагу повноцінному харчуванню.


7. Обмежте перегляд телепередач, ігри на комп’ютері до 30 хвилин.


8. Привчайте дитину до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.


9. Не робіть із дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сім’ї зі своїми правами і обов’язками.

10.Памятайте, що діти  не тільки продовжувачі наших особистих умінь і здібностей. Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну думку.

 Ситуація з життя,прочитайте! Це цікаво!

 "Другокласниця Оленка залишилася сама з молодшою сестричкою. Вже обід, а мати не повертається. Маля почало плакати. Оленка вирішила сама нагодувати її обідом, хоча раніше вона ніколи цього не робила. Пригадуючи, як робила це мама, дівчинка підігріла обід, посадила на стілець сестричку, поставила на стіл тарілку із супом і нагодувала Галинку.

 Оленка знала, що мама завжди миє посуд,і вирішила зробити так само.Нехай мама радіє яка в неї хороша помічниця. Намагалася все робити як мама. Рукава тільки не здогадалася закотити і, звичайно, намочила їх. Але тут увійшла мама. Стомлена, роздратована, не розібравшись, у чому справа, вона сердито закричала:"Я так і знала! Треба було мені трохи затриматись, як  усе пішло перевертом! Що ти наробила з платтям? Ти думаєш, що я тобі кожен день купуватиму нове? Ти помиляєшся. Не умієш - не берися не за свою справу!" 

Радійте успіхам дитини, заохочуйте її трудові починання. Нехай не дратують вас невдачі.Навчіть малюка, як треба робити правильно.

Ніколи не карайте працею!

          
Ситуація №2

 Донька моєї знайомої щоденно купувала молоко і хліб старенькій бабусі, що жила поруч. Батьки тішилися і хвалили дитину, а дівчинка сприймала це  із задоволенням.Через деякий час Іринка купила нову іграшку.

- Звідки вона в тебе?- запитали батьки.

- А мені щодня бабуся платила за те, що я їй купляла продукти,- спокійно відповіла донька.

- І тобі не соромно? - розгублено запитала мати.

- А чому мені має бути соромно?

Пам'ятайте, що виховання чуйності й доброти здійснюється, перш за все , в батьківському домі. Тепла, дружня атмосфера у сім'ї, уважне і турботливе ставлення один до одного  сприяють формуванню людини. 



        Cитуація №3

  Одного разу вчителька запитала першокласницю, тиху, спокійну дівчинку:

- Чого тобі найбільше хочеться?       

- Я хочу захворіти.

- Чому? - здивувалася вчителька.

- Коли я хворіла, мама сиділа біля мене, розмовляла, розказувала мені казки, читала книжки. Мені було так добре.

З раннього дитинства малюка виховує все, що його оточує, люди, речі, природа. Психологи стверджують, що правильно організоване спілкування - запорука доброго настрою, душевного спокою. Приділяйте увагу повсякденному спілкуванню з дитиною.                    


Ситуація в якій можуть опинитися батьки.
                         Задумайтесь?
"Іде урок. Учителька по черзі запитує дітей про їх батьків.Почувши запитання про батька, звернене до сусіда по парті, Петрик зблід.
Виявилося, напередодні, повертаючись зі школи,хлопець зустрів свого батька біля бару. Схилившись на паркан, той дивився на дорогу п'яними очима..." 
Пям'ятайте, що дитина щаслива тільки тоді, коли вона вірить. Неслухняність, зухвальство, грубість - усе це виникає в дитячій поведінці саме в ті моменти, коли ламається віра в найдорожчу людину - батька.   Пам'ятайте, що діти переживають ваше падіння як своє особисте горе, сприймають вашу радість як свою. Бережіть дитячу душу і всіляко зміцнюйте віру в людину.

                    



Пам'ятка батькам





Дитина - дзеркало родини; як у краплі відбивається сонце, так у дітях відбивається моральна чистота матері і батька.                                                                                                                                                    В.Сухомлинський



Як допомогти дитині адаптуватися в школі: поради для батьків



Залучайте дитину до процесу підготовки до школи. Купуйте разом канцтовари, зошити, учні, організовуйте робоче місце і т. п. Дитина повинна сама усвідомити, що в його житті відбуваються помітні зміни. Перетворіть підготовку до школи в гру.

Складіть розпорядок дня. Зробіть розклад наочним і чітким. Завдяки розкладом дитина буде відчувати себе впевненим, і нічого не забувати. З часом першокласник навчиться без розпорядку розпоряджатися своїм часом і краще адаптується до школи. Якщо дитина справляється без розкладу, не треба наполягати на його складанні. Щоб уникнути перевтоми, чергуйте види діяльності. До розкладу необхідно включити тільки основні моменти: уроки в школі, домашні завдання, гуртки та секції і т. д. Не включайте в розклад ігор і відпочинку, інакше він весь час буде відпочивати.



Самостійність. Щоб адаптуватися до школи, дитина повинна навчитися бути самостійним. Не потрібно, звичайно, з перших днів відправляти дитину в школу одного — це не прояв самостійності. А ось збирання портфеля, виконання домашніх завдань і складання іграшок — це самостійність.

Ігри. 
Першокласник — це, перш за все, дитина і йому необхідно грати. Ігри для першокласників — це не тільки відпочинок, але і зміна діяльності, з якої він може дізнатися багато нового і корисного про навколишній світ.

Авторитет вчителя. Поясніть першокласникові, що вчитель — це авторитет, який багато значить для дитини. Ні в якому разі не підривайте авторитет вчителя перед дитиною, якщо Вас щось не влаштовує, поговоріть безпосередньо з учителем.
Допомагайте своєму першокласнику адаптуватися до непростої дорослого життя. Не забувайте допомагати дитині у важкий час і пояснювати незрозумілі завдання. Підтримка батьків в період шкільної адаптації дуже важлива для дітей.



Покажіть дитині, що вірите в неї:
«Я тобі довіряю».

«Я в тебе вірю».

«Я поважаю твоє рішення».

«Це непросто, але ти зможеш».

«Ти робиш правильно».

«Ти все правильно розумієш».

«Як тобі це вдалося?»

«Навчи мене. Як це в тебе виходить?».

«Ти робиш це краще, ніж я».

«У тебе виходить це краще, ніж у мене».


Зверніть увагу на зусилля і старання дитини:
«Я бачу, ти доклав чимало зусиль».

«Я бачу, як ти старався».

«Виходить дуже добре!»

«Можу уявити, скільки часу на це пішло!»

«Уявляю, як довго ти намагався, щоб це вийшло!»

«Твої старання дають гарний результат!»

«Ти добряче потрудився над цим – і результат чудовий!»

Подякуйте за час, проведений разом:
«Я дуже ціную час, який ми з тобою проводимо разом».

«Я з нетерпінням чекаю, коли ми зможемо знову пограти завтра».

«З тобою дуже цікаво».

«Мені дуже сподобалося, як ми пограли».

«Я рада, що ти вдома».

«З тобою дуже цікаво і приємно грати».


Допоможіть дитині самій оцінити свій результат:
«Що ти думаєш про це?»

«Уявляю, як тобі самому приємно!»

«Що тобі самому тут найбільше подобається?»

«А як ти сам думаєш?»

«А що ти сам про це думаєш?»

«А як тобі здається?»

«А тобі самому як би хотілося?»


Дякуйте дитині за допомогу та внесок:
«Щиро дякую тобі за те, що ти ... (за конкретну справу)».

«Спасибі за те, що ти зробив».

«Спасибі за твоє розуміння».

«Щиро дякую за твою допомогу».

«Ти мені дуже допомагаєш, дякую!»

«Завдяки тобі я закінчила цю роботу швидше».

«Завдяки тобі у нас тепер так чисто».

Скажіть про те, що бачите:
«Ого! Кімната чиста!»

«Дивись-но! Постіль застелена!»

«Які яскраві фарби ти береш!»

«Я бачу, ти дуже постарався!»

«Бачу, що ти сам прибрав зі столу!»


Змалюйте свої відчуття:
«Я дуже люблю вчитися і гратися з тобою».

«Радію, коли ти вдома».

«Я відчуваю, що ми з тобою як одна команда».

«Мені дуже приємно, коли ти так говориш».

«Я така щаслива, що ти у нас є».

«Мені дуже приємно, коли ти мені допомагаєш».



       Нагадуємо Вам, що Ви несете особисту відповідальність за життя і здоров’я своїх дітей під час весняних  канікул. Не залишайте дітей без нагляду дорослих у період весняного  відпочинку.
                
               БАТЬКАМ МАЙБУТНІХ                                    ПЕРШОКЛАСНИКІВ:                          
           




      Незабаром Ваша дитина піде в 1 клас. В її житті відбудуться суттєві зміни -  почнеться  шкільний етап, а це
 адаптація: 
- до шкільного режиму;
- до учнівського колективу;
- до першої вчительки і інших вчителів;
- навантаження шкільної програми.
     Перевірити чи готова Ваша дитина до навчання в школі і допомогти їй підготуватися до школи Ви можете самі.
     Завдяки пам’яткам можна перевірити готовність своїх дітей.
     Якщо Ви з’ясуєте, що Ваш син чи донька не зовсім готові до навчання в школі, не впадайте у відчай.
     У Вас ще є час.
     Згідно цих пам’яток Ви можете допомогти своїм майбутнім першокласникам підготува­тися до навчання в школі.

                   
                                      



 









Психологічні поради батькам


Заборонені звертання до дитини :
Ну скільки разів тобі повторювати?
Я сказала – зроби!
Ти що, не зрозумів?..
У всіх діти як діти, а ти…
За що мені така кара…
Не лізь, коли не можеш зробити…
І в кого ти такий вдався?..
Невже тобі важко запам’ятати, що…

                                       
Необхідні звертання до дитини:

Давай – но вирішимо разом…

Як ти гадаєш?..

Мій любий…

Це ти добре придумав…

Я така вдячна долі, що ти в мене є…

Упевнена , що ти зможеш…

Тобі добре вдасться…

Я завжди знала, що ти розумний…








Батькам про ДПА

Як відбуватиметься ДПА школярів у 2017 році

    Порядок державної підсумкової атестації у загальних середніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році не зміниться. Про це повідомив директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України Юрій Кононенко під час прес-конференції 21 вересня. «Державна підсумкова атестація відбудеться відповідно до Положення про ДПА, що затверджено наказом МОН у 2014 році. На цей час ніяких змін не передбачається», - розповів Юрій Кононенко.
    Державна підсумкова атестація випускників загальних середніх навчальних закладів І ступеня (початкова школа) розпочнеться 15 травня. Перелік предметів, з яких буде проводиться державна підсумкова атестація, порівняно з минулим роком, не зміниться. Зокрема, для загальноосвітніх навчальних закладів І ступеня – це українська мова, літературне читання, математика.
   «Для випускників тих закладів, де навчання відбувається мовою національних меншин або вивчається одна з мов національної меншини, випускники можуть пройти державну підсумкову атестацію з мови національної меншини за рішенням педагогічної ради навчального закладу та з урахуванням побажань батьків», - додав директор департаменту МОН України.
    При цьому Кононенко зауважив, що у початковій школі державна підсумкова атестація - це звичайна контрольна робота, яка проводиться для того, щоб оцінити рівень навчальних досягнень дітей.
«Діти не повинні відчувати дискомфорт та отримувати стрес від участі в державній підсумковій атестації, треба їх налаштовувати на звичайну роботу», - пояснив він.


Запам'ятайте, батьки!



ЗАВЖДИ ПАМ'ЯТАЙТЕ ПРО СВОЇХ ДІТЕЙ, ЗНАЙДІТЬ ЧАС ДЛЯ НИХ У СВОЄМУ ЖИТТІ!







Бережіть дитинство!




Лекція для батьків "Як навчити дитину читати"








Лекція для батьків "Як навчити дитину правильно писати"




















 













































http://nvk-olenivka.klasna.com/uploads/editor/1/570097/wall_/images/1.bmp

http://nvk-olenivka.klasna.com/uploads/editor/1/570097/sitepage_39/images/4.bmp

http://nvk-olenivka.klasna.com/uploads/editor/1/570097/sitepage_39/images/2.bmp


http://nvk-olenivka.klasna.com/uploads/editor/1/570097/sitepage_39/images/3.bmp



http://pidhytsinvk.com.ua/uploads/posts/2014-11/1415050160_semya.jpg


http://rodyna.lviv.ua/wp-content/uploads/2015/02/1_1.jpg


Пам'ятка для батьків

Ви та ваша дитина

1. Не чекайте, що ваша дитина буде такою, як ви, або такою, як ви хочете. Допоможіть їй стати не такою, як ви, а собою.


2. Не думайте, що дитина ваша. Вона – Божа.


3. Не вимагайте від дитини плати за все, що ви для неї робите. Ви дали дитині життя – як саме вона може віддячити вам? Вона дасть  життя іншому, той третьому: це незворотний закон вдячності.


4. Не ображайте дитину, щоб у старості не їсти гіркого хліба. Бо що посієш, те й пожнеш.


5 .Не ставтесь до дитячих проблем зверхньо: тягар життя даний кожному згідно з його силами, і будьте певні, що й дитині. Її тягар не легший, ніж вам ваш. А може й важчий, бо у дитини ще немає звички.


6. Не принижуйте дитину! Пам’ятайте: вона – особистість.


7. Не карайте себе, якщо не можете щось зробити для своєї дитини.


8. Для дитини зроблено мало, якщо не зроблено все.

9. Умійте любити чужу дитину. Ніколи не робіть чужій дитині те, що не хотіли б, щоб інші зробили вашій.


10. Любіть свою дитину будь-якою: бездарною, безталанною. Спілкуючись з нею, радійте тому, що дитина – це свято, яке поки що з вами.


11. Сприймайте свою дитину як рівну собі особистість. Частіше давайте їй зрозуміти, що ви на неї покладаєтесь, і впевнені, що вона виконує ваші доручення.


12. Залучайте малюка до вашої з вами діяльності, набравшись терпіння і розуміючи, що малюк не все зробить до ладу.




https://images-blogger-opensocial.googleusercontent.com/gadgets/proxy?url=http%3A%2F%2Fvsh16.klasna.com%2Fuploads%2Feditor%2F299%2F422616%2Fsitepage_87%2Fimages%2F1fdbac004099_1.jpg&container=blogger&gadget=a&rewriteMime=image%2F*

Дорогі батьки моїх учнів, раджу прочитати:



"Не виховуйте дітей, все одно вони

будуть схожі на вас. Виховуйте себе"

Англійське прислів’я

Коли ви думали, що я не дивися, я бачив, що ви повісили мій перший малюнок на холодильник, і я одразу ж захотів намалювати інший.

Коли ви думали, що я не дивився, я бачив, що ви нагодували бездомну кішку, і я дізнався, що добре бути турботливим до тварин.

Коли ви думали, що я не дивися, я бачив, що ви зробили мій улюблений пиріг для мене, і я дізнався, що невеликі справи можуть бути особливими і житті.

Коли ви думали, що я не дивися, я почув, що ви молилися, і дізнався, що є Бог, з Яким я міг завжди говорити, і я вчився довіряти Богу.

Коли ви думали, що я не дивися, я бачив, що ви приготували їжу і віднесли її другу, який був хворий, і я дізнався, що всі ми повинні допомагати і турбувати один про одного.

Коли ви думали, що я не дивися, я бачив, що ви віддаєте всій час та гроші, щоб допомагати людям, в яких нічого немає, і я дізнався, що ті, в кого щось ж, повинні допомагати тим, у кого немає нічого.

Коли ви думали, що я не дивися, я бачив, що ви турбуєтеся про наш дім і про всіх у ньому, і я дізнався, що ми повинні піклуватися про те, що нам дано і дорого.

Коли ви думали, що я не дивися, я бачив, як ви ставитеся до своїх обов’язків, навіть коли ви не дуже добре почувалися, і я дізнався, що повинен бути відповідальним, коли я виросту.

Коли ви думали, що я не дивися, я бачив, як сльози текли з ваших очей, і я дізнався, що іноді дещо може завдавати болю, і плакати — це нормально.

Коли ви думали, що я не дивися, я брав більшість уроків із життя, які я повинен знати, щоб бути хорошим та успішним, коли виросту.

Коли ви думали, що я не дивися, я дивився на вас і хотів сказати: «Дякую за те, що я бачив, коли ви думали, що я не дивився!»



 


https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiKzhn23cYDaydIBOz5OGCzTN_sBpTZDef7spn21S4iREJM3OapNhtzz3qMwEMH4JNJ4NA1TpKFIzaGtFp5cDKCdExYjCbjRzZZi0-WGg-z-CbViOPZF9N96w6CDtUzRZG8lWjDYMVDRg8/s1600/%25D0%25BF%25D1%2581%25D0%25B8%25D0%25B0%25D0%25B4.jpeg



Соціальний педагог рекомендує:


Шановні батьки, поміркуйте над тим, що нам казали, коли ми були дітьми…

Не біжи; йди поволі; швидко; їж усе; мий руки; чисть зуби; мовчи; говори; перепроси; привітайся; ходи сюди; відчепись від мене; йди бавитися; не перешкоджай; не біжи; вважай, бо впадеш; тим гірше для тебе; ти не вмієш; ти замалий; я сам зроблю; ти вже великий; йди спати; вставай, вже пізно; я маю роботу; бався сам; одягнися; не стій на сонці; йди на сонце; не розмовляй з повним ротом…

І чиніть з власними дітьми те, що ми хотіли б почути від своїх батьків…

Люблю тебе; ти гарний; я щасливий, що тебе маю; поговоримо про тебе; як почуваєшся? боїшся? чому не хочеш? ти дуже милий; приємний; розкажи, що ти відчував; ти – щасливий? мені приємно, коли ти посміхаєшся; плач, якщо хочеш; кажи те, що хочеш; чому страждаєш? що тобі не подобається? кажи те, що хочеш; довіряю тобі; мені приємно з тобою; хочу розмовляти з тобою; мені приємно слухати тебе; ти мені подобаєшся такий, який ти є; гарно бути разом; скажи, якщо я помилився…



Навколо тебе є багато людей, що чекають на слова, які хотіли почути ще в дитинстві.   

                                                                          Зай Оксана Павлівна,


                                                                              соціальний педагог

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgROdsYpYUsPNcWGkLOpiOkl5_gLOj8Sy56DFPkoswzyu3KK2dU7IQC7yYOjo61Hpb5r2cx0N15wspxG2vUQ-39xuprLq-0h-nYL1hxoJ5_4xHqT061neyKEjF840wMIch_ZrViRkJNdjE/s1600/%25D0%25B8%25D0%25BE%25D0%25B8%25D0%25BE.jpeg


Дитина, оточена критикою, - вчиться звинувачувати. 
 Дитина, оточена насмішками, - вчиться не довіряти.  
 Дитина, оточена нерозумінням, - вчиться не чути інших. 
 Дитина, оточена обманом, - вчиться брехати. 
 Дитина, оточена соромом, - вчиться відчувати провину.
 ...І ЛИШЕ СИЛЬНІ ДУШІ МОЖУТЬ РОЗІРВАТИ ЦЕЙ КРУГ...
 Дитина, оточена підтримкою, - вчиться захищати. 
 Дитина, оточена терпінням, - вчиться бути терплячою.  
 Дитина, оточена визнанням, - вчиться бути впевненою.  
 Дитина, оточена безпекою, - вчиться довірі.
 Дитина, оточена любов'ю, - вчиться любити і дарувати любов.
 Дитина, оточена свободою вибору, - вчиться бути відповідальною за свої рішення. 
 ...І ТАКЕ ВИХОВАННЯ СКЛАДНО ЗЛАМАТИ... 

ПОРАДИ БАТЬКАМ

ВИРАЗИ, ЯКІ ТРЕБА ВЖИВАТИ ЯКОМОГА ЧАСТІШЕ  ДО ДІТЕЙ:

-         Ти в мене дуже розумний (розумна)...

-         Ти в мене молодець.

-         Які в тебе чудові друзі!

-         Я тобі дуже вдячна...

-         Порадь мені, будь ласка...

-         Я б ніколи не зуміла так зробити, як ти...

-         Ти мене завжди правильно розумієш...




https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhc7CCS9uEN-KkUm3Kh5quUsIRIIMUI6Mt3praFuaHuVXslF5hMR3Z9B7I9bbmMaDvprWBnC5x-yQAThxvofnHzL6lb35ZOLBo-unePNKbt7XO46mLOKI342W_Hm5D80OPIVmrillfhJxg/s1600/47-03+%D0%97%D0%B0%D1%8F%D1%86.jpg

 Інформація для батьків

     Десять кроків, щоб стати

       кращими батьками            

1.Любов є однією з найважливіших
і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття власної гідності.

2.Прислуховуйтесь до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває.



3.Всі взаємостосунки, в тому числі й ті, що будуються на любові й довірі, потребують певних обмежень. Батьки самі мають визначити ці обмеження для дітей. Пам’ятайте, що порушення дітьми будь-яких обмежень є для них природним процесом пізнання, і не варто це розцінювати як прояв неслухняності. Діти почуваються більш безпечно, коли батьки також дотримуються визначених ними обмежень.


4.Сміх допомагає розрядити напружену ситуацію. Часом батьки бувають занадто серйозними. Це заважає їм сповна відчути радість батьківства. Вмійте побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміх при кожній нагоді.


5.Намагайтесь побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття.Пригадайте, як Ви почувалися. Коли були дитиною, і яким незрозумілим здавався Вам світ дорослих, коли в Вами чинили несправедливо.


6.Хваліть і заохочуйте дитину. Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте докладати зусиль для цього. Хваліть її за хорошу поведінку.


7.Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого. Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Прислухайтеся до думки дитини. Якщо Ви змушені сказати дитині щось неприємне, подумайте, яким чином Ви сказали б це дорослому. Вибачайтеся, якщо вчинили неправильно по відношенню до дитини.


8.Плануйте розпорядок дня дитини. Малі діти почуватимуться більш безпечно, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.


9.У кожній сім’ї є свої правила. Будьте послідовними і їх дотриманні, про намагайтеся виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого – відміняється.

10.Не забувайте про власні потреби! Коли батьківство починає надто нагадувати важку працю, і ви відчуваєте, що Вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише собі. Робіть те, що приносить вам задоволення. Якщо Ви розумієте, що втрачаєте контроль над собою і можете накричати на дитину, образити, принизити чи вдарити її, залиште дитину на кілька хвилин, порахуйте до десяти і заспокойтеся. 

Сподіваюсь вам була цікава ця інформація



Комментариев нет:

Отправить комментарий